banyak lagi kerjaku...

Boleh tak jangan sombong,
jangan ego?
sebab bumi ini Allah ciptakan untuk semua makhluk!
which is manusia termasuk dalam penciptaan Dia
bukan milik 'kamu' seorang!
setiap orang berhak untuk buat apa saja SELAGI tidak bertentangan dengan syariat Dia
tapi sekarang???

semua dah tak ingat perjanjian kita sebelum dilahirkan ke dunia???
cuba la tengok2 balik surah di bawah

Dan ( ingatlah ), ketika Tuhanmu mengeluarkan keturunan anak-anak Adam dari sulbi mereka dan Allah mengambil kesaksian terhadap jiwa mereka ( seraya berfirman ): “Bukankah Aku ini Tuhanmu?” Mereka menjawab: “Betul ( Engkau Tuhan kami ), kami menjadi saksi.” ( Kami lakukan yang demikian itu ) agar di hari kiamat kamu tidak mengatakan: “Sesungguhnya kami ( bani Adam ) adalah orang-orang yang lengah terhadap ini ( keesaan Tuhan )”,
( QS Al-A’raf [7] : 172 ).

ingat lah kembali teman2 yg sy sayang sekalian!
kembalilah kepada Allah
buang semua benda2 dunia neh
'syurga dunia' yg tak menjanjikan apa2 selain kemusnahan hidup
sekejap je kita hidup kat bumi neh
masih sempatkah kita tuk bertaubat bila ajal da sampai ke kerongkong??
masih diterimakah?

Dan jangan lupa Allah sentiasa ada bersama!
Memerhatikan tiap dari perbuatan kita
amal baik,jahat,...
berat bahu kanan atau bahu kiri???

mungkin ini sekadar teguran buat diri yg masih byk kekurangan
dan untuk sy kongsi apa yg sy rasa buat kamu semua!
sebab sy syg kamu jadi sy kena tegur!
perubahan perlukan masa~~tapi jangan jadikan alasan itu untuk lambat berubah!
kalo nak,InsyaAllah,Allah pasti akan tolong nanti!

Jadi,jangan lepaskan peluang yang Allah bagi depan mata
Dia masih bagi chance!
use it!
keep it!
jangan takut untuk berubah!
(",)





2 comments:

  1. Anonim Says:

    insyaAllah...takot nk blk umah kak~~~

    Posted on 21 Juni 2010 07.15  

    eKiN Says:

    hurm~~kene mujahadah kuat time balik umah tuh...=) insyaAllah bole!

    Posted on 21 Juni 2010 17.04