moga memegang taliNya


Allah bagi kita tali2 untuk tarik kita kpdNya..'mari sni,pegang tali yg Aku bg neh',nti kau sesat'...Allah pulak cam 'mengejar' kita tpi kita lari jugak, x nak ambil tali tuh..DEGIL,EGO,SOMBONG!!!!!!!!!!!

da byk kali Allah bgi kita tali2 tuh,tpi x nak jugak ambil.Yg dirisau kan kalo Allah da x nak bgi lagi tali Dia.Ya Allah,tkutnya!x mampu rasanya nak menghadapi hidup di dunia neh,tanpa Engkau di sisi.x sanggup rasanya.

ak x nak berdepan dgnNya dlm keadaan hina.Allah pn x nak kita dlm keadaan cmtuh.Sebab tu peluang yg Allah bgi bukan sekali tpi byk kali.Dia nak kita kembali kpdNya,Dia x nak kita ikot langkah2 syaitan.Dia x nak kita dicampakkan ke neraka jahannam.Nauzubillah~

"Wahai orang-orang yang beriman!Masuklah ke dalam Islam secara keseluruhan dan janganlah kamu ikuti langkah-langkah setan.Sungguh ia musuh yang nyata bagimu"
(alBaqarah:208)

tkutnye!tkutnye!tpi,ape ak buat kalo ak takut? duduk berdiam diri,setelah taw keje yg sepatotnye ak buat?atau bagi org laen yg buat keje2 ak,dan ak hanya memerhati?mcm mane seorg daie bole berpikiran sperti itu?Sepatotnya seorang daie yg dah faham akan bertindak dan bukan hanya menunggu untuk disuruh2

berat sebenarnya tugas di muka bumi ini.Jangan pandang mudah,krn dakwah kita bukan sekadar menyuruh orang berbuat baik,malah mengajak orang untuk sama2 membawa 'baton' (Islam) neh.Kitalah dipertanggungjawabkan untuk membawa agama Haq ini.
Kadang2 memang akan terdetik rasa takut di hati,mampukah ak?
tapi setiap orang yg Allah jadikan punya kemampuan,ketrampilan tersendiri
untuk membawa 'baton' ini.
tak kesah la cara apa sekali pun,yg penting apa yg nak disampaikan tersampai insyaAllah.

Ya Allah,sygnya Dia kat kita.Byknye nikmat2 yg Allah bgi,yg memang x terhitung.Terharu+sedeh bile mengingatkan memang da terlalu byk dan tak terhitung nikmatNya.Then,Allah mintak kita 'sket' je..which is menjadi khalifahNya dan beribadah kpdNya.Semua Allah da bagi,then apa lagi yg kita nak???xkan kita x mampu buat tugas2 kita,
padahal Allah yg ciptakan kita,so Dia mesti taw kemampuan hamba2Nya kan.

So,peganglah tali Allah tuh,sama2 kuatkan diri,mantapkan iman!
jangan sampai da x de lagi peluang untuk kita berpegang pd taliNya.
nti kita yg bagai layang2 yg putus talinya~
moga kita dapat memegang taliNya hingga akhir hayat kita
dan sentiasa berada di bawah rahmat dan lindunganNya
Aminn~




2 comments:

  1. everlasting love to HIM Says:

    kak ekin,,,
    bagusss~nice job..
    heheee...kite jnji nak??
    jangan lepaskan tali tu even how hard it is...
    ehehehee...doakan adek2 anda ini,,,

    Posted on 26 Januari 2010 02.36  

    eKiN Says:

    heheh insyaAllah ijan!!!
    same kite berpegang pd taliNya
    amin ya Rabbal alamin~~

    Posted on 27 Januari 2010 00.06