rindu Rasulullah x?

"kin,nana nangis tadi..huhu
"npe dik(panggilan tuk teman)?,"
"erm sebab die rindu Rasulullah"
"owh y ke..(sy tnpa perasaan time tuh) hanya mengangguk2,"

"ekin..nana nangis lagi,sebab die rindu Rasulullah"
"owh ok..bole ea cmtu?
"tu r,adik pn x sangka"
....................................................................................................................................................................
tu antara perbualan sy dan kawan masa kat matriks dlu
sy x rase ape2 pun bile kwn sy tuh cite sal kwn die yg nangis sebab Rasulullah
cmne die ley smpi nangis ea?
bgsnye die.nape sy x rase ape2 pun dulu?
rase kagum jap ngan die,coz smpi ley nangis bile rindu nabi kita

skunk neh,alhamdulillah3x~
xtaw bile Allah bgi rasa cmneh,
rindu dgn Rasulullah.
Sy sgt tersentuh+sdeh tmbh2 bile dgr lagu 'pemergianmu-inteam'
1st time dgr terus nangis
tmbh2 dgr part

"Dan tibalah waktu ajal bertamu
Penuh ketenangan jiwamu berlalu
Linangan air mata syahdu
Iringi pemergianmu
Oh sukarnya untuk umat menerima
Bahkan payah untuk Umar mempercaya
Tetapi iman merelakan jua
Bahawa manusia ‘kan mati akhirnya
"

xtahan.sdih sgt.xtaw nak cakap pe
bile kenang balik pengorbanan+perjuangan Rasulullah SAW dulu
kalo x kerana Rasulullah dan sahabat2 dulu,x sampai Islam ke kita hari neh
ape yg Rasululullah hadapi ,kena maki,kena tabur ngan najis,baling ngn batu kat Thaif smpi berdarah2 kaki
Ya Allah,mcm2 la nabi Muhammad SAW terima dulu
tpi nabi x pernah putus asa,x pernah mengeluh sekali pun
Dia serahkan semuanya pada Allah,dan teruskan jugak dakwahnya

Dibandingkan ngan kita?
lahir2 memang da Islam..so x payah susah2 nak sebarkan Islam ke?
tidak sama sekali! selagi kita bernama khalifah di muka bumi ini,
selagi itu kita diamanahkan untuk terus meneruskan perjuangan baginda dan sahabat
which is dakwah kpd Allah

rindu,rindu,rindu!
skunk bru sy merasai ape yg kwn kpd kwn sy tuh rase
alhamdulillah~~ rindu sgt nk jmpe baginda
tpi layak ke sy nk jmp nabi Muhammad SAW??
Insan yg byk berjasa untuk agama,bangsa dan diri tiap kita.
layakkah? malu rasanya.malu sebab sy x taw yg sy neh da ikut btol2 ke
sunnah Rasulullah..da buat ke apa yg Rasulullah buat..
huhu kmbali muhasabah kpd diri sy sndri.

Ya Allah..malunya!huhu
tpi..sesungguhnya sy merindui kekasih Allah itu~

"Ya Rasulullah
Kau tinggalkan kami warisan yang abadi
Dan bersaksilah sesungguhnya
Kami merinduimu.."


"selawat dan restu Allah untuk junjungan kami Muhammad,Nabi yg mulia,kepada keluarga Baginda dan para sahabat Baginda amnya"

5 comments:

  1. dibby bus-bus Says:

    kin..srius..
    rndu rasulullah..
    indah nye prasaan tu.. =)

    Posted on 8 Januari 2010 07.18  

    eKiN Says:

    huhuh betul2 dib ..
    rindu sgt~~ =(

    Posted on 10 Januari 2010 08.52  

    Muhammad Says:

    Assalamu Ala Man Ittaba'a' Al-Huda

    Suatu hari Rasulullah pernah menangis dengan mengeluarkan air mata yang banyak, lalu para sahabat bertanya kepada baginda, kenapa baginda menangis.

    Kata baginda aku menangis kerana rindu pada sahabat-sahabatku,

    Kata para sahabat, bukankah kami ini sahabatmu.

    Kata baginda, aku merindui sahabat-sahabatku yang akan datang selepas kematianku, Au kama Qal Rasulullah saw.

    Wahai orang-orang yang menangis untuk menemui Rasulullah saw, ketahuilah bahawa Rasulullah saw juga rindu pada kamu, dan ketahuilah sebelum kamu rindu pada nya, Rasulullah saw lebih dulu rindu kepada kamu.

    Posted on 21 Januari 2010 23.09  

    eKiN Says:

    jzkillah to Muhammad~
    alhamdulillah3x krn Allah masih memberi peluang kita merasai rasa rindu itu..=))

    Posted on 22 Januari 2010 07.21  

    hansuke Says:

    salam.

    semoga anda kekal begitu sampai bila-bila.

    Posted on 30 Januari 2010 23.43